czwartek, 31 maja 2012

Bezy

Do niedawna bałam się robić moje ulubione bezy. Myślałam, że to zbyt drogie i czasochłonne, że muszą się bardzo długo suszyć w piekarniku. Myliłam się :) Okazało się to proste, szybkie a efekt zachwycający :)

Zbliżają się drugie urodziny mojego synka i postanowiłam na tę okazję zrobić m. in. tartaletki z kremem truskawkowym, bitą śmietaną i bezami. Przygotowania zaczynam od szczytu tartaletek :) Przepis pochodzi z blogu mojewypieki.blox.pl i szczerze go polecam. Warty wypróbowania.




Składniki:

  • 4 białka jajka,
  • szczypta soli,
  • 250 g cukru pudru,

Wykonanie:

Do białek dodaję szczyptę soli i ubijam je dokładnie na sztywną masę. Można sprawdzić sztywność białek odwracając pojemnik do góry nogami. Następnie dodaję po łyżce cukru pudru cały czas ubijając, aż powstanie jednolita szklista masa. Przekładam ją do rękawa cukierniczego i wyciskam małe beziki na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Suszę je w piekarniku przez 40 min w temp. 140 stopni Celsjusza.





2 komentarze:

  1. Mi bezy nigdy nie chcą wyjść tak jak ja bym chciała. Zawsze są dziwnie gumowe a nie chrupiące. A robię tak samo jak ty. Najwidoczniej nie mam do tego smykałki a szkoda :( pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. może spróbuj dłużej suszyć.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...